آینده کریپتو ارز ها و پول های بین‌المللی دیجیتال

آینده کریپتو (ارز ها و پول های بین‌المللی دیجیتال) برای ایرانیان چگونه است و آیا سرمایه‌گذاری و خرید و فروش ارز های دیجیتال لازم است؟ 


با نگاهی عاقل اندر سفیه رو به من کرد و گفت فلانی ما چندان سرمایه دار هم نیستیم بگذار همین مقدار پول را هم از دست ندهیم. امروز میگویم به قول غیر صریح داستایوفسکی هم میگویم، برادرم نمیدانست چه میکند. 

سالها پیش من و برادرم در یک مهمانی پرجمعیت خانوادگی بودیم و با حضار در مورد اقتصاد و پول و مسائل بانکی گفتگو میکردیم. و من چون میدانستم ایشان هم مانند قالب مردم با مفهوم دیجیتال آشنایی چندانی ندارند، خطاب به حضار پیشنهاد نصب موبایل بانک را دادم. آن روز ها اکثریت قاطع مردم در هر ساعتی از شبانه روز و برای دریافت یا انتقال حتی کمترین مبالغ راهی نزدیک ترین بانک یا باجه عابر بانک میشدند و بعد از ماندن در صف، تراکنش خود را انجام میدادند. زمان مصروف برای رفتن و رسیدن به بانک یا باجه عابر بانک، زمان اتلاف شده در نوبت، صرف انرژی نسبتا زیاد برای تردد، عدم فضای خصوصی و حریم شخصی و حتی احتمال عدم امنیت فیزیکی یا مالی از مواردی بود که مردم روزانه برای جابجایی پول متقبل میشدند و کمتر کسی حتی متوجه این مشکلات بود  

لحظه ای که حضار پیشنهاد من در مورد نصب برنامه موبایل بانک را شنیدند کمی سکوت کردند. چند نفری با سکوت معنا داری بی توجهی کردند و بقیه حضار هم مرا برانداز کردند
برادرم با نگاهی عاقل اندر سفیه رو به من کرد و گفت فلانی ما چندان سرمایه دار هم نیستیم بگذار همین مقدار پول را هم از دست ندهیم!! 

آن روز ها حتی حرف زدن در مورد استفاده از پول دیجیتال ( متمرکز و فیات) با استفاده از موبایل بسیار سخت بود و اکثریت مطلق مردم حاضر بودند اخر وقت یا در طول روز برای جابجایی چند هزار تومان پول نیم ساعت از وقت خود را برای رفتن به بانک یا باجه صرف کنند اما به قول خودشان ریسک نکنند و از  پول دیجیتال و برنامه موبایلی برای این کار استفاده نکنند. سوال اینجاست که ایا نصب و استفاده از موبایل بانک روی گوشی واقعا ریسک بود یا ما قسم خوردگان دوری از علم و تکنولوژی بودیم؟! از تکنولوژی فراری بودیم چون نمی دانستم و نمی خواستیم بدانیم و تاوان این کارمان هم آن فرصت و فرصت و فرصت هایی بود که نابود کردیم چون وقت دیدن سریال و فوتبال را داشتیم ولی وقت مطالعه نداشتیم همان فرصت هایی که تا چند دقیقه دیگر ذکر یکی از آنها ذیل مطلب سوم ارائه میشود. خلاصه کار را برای خودمان سخت کردیم و جا ماندیم ولی چرا میگویم جا ماندیم؟!.... 

اجازه بدهید کمی بیشتر توضیح دهم. در حالی که این مقاله را مینویسم فقط چند سالی از آن روز گذشته اما دیگر کمتر کسی پیدا میشود که روی گوشی برنامه بانکی نداشته باشد. در حقیقت حتی مادرم که تحصیلات خاصی هم ندارد در ماه بارها از برنامه موبایل بانکش استفاده میکند. همان برادرم و بعضی از اعضای همان جمع از برنامه موبایل بانک آینده استفاده میکنند و دیگر برای جابجایی پول حتی شماره کارت هم لازم ندارند و بارکد میخوانند! 
برادرم در هر ساعتی از هر روزی حتی روزهای تعطیل اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال میکند و حتی روزهای تعطیل هر مبلغی که بخواهد از ارز دیجیتال خود را تبدیل به ریال میکند و ان ریال هم آنی به کارت عابر بانکش واریز می شود.  

کریپتو(ارز دیجیتال) همان موبایل بانک است که ده سال پیش مردم عادی ان را ریسک و حتی کلاهبرداری می دیدند. با کریپتو شما میتوانید هر جای دنیا در هر ساعتی و هر روزی و هر کشوری هر مبلغی پول جابجا کنید و برای این کار حتی نیاز ندارید که از هیچ بانکی یا هیچ دولت ابرقدرتی اجازه بگیرید.

اما جابجایی پول و دارایی تمام ماجرا نیست بلکه دنیای کریپتو دنیای سرمایه گذاری نیز هست. ایا تا کنون در طول تاریخ دیده بودید که کسی در طلا یا بورس کالا یا فرابورس سرمایه‌گذاری کرده باشد و بعد از ده سال سرمایه او دویست هزار برابر شود؟؟ بله ندیده ایم و نخواهیم دید چون چنین چیزی فقط در ارز دیجیتال سابقه داشته و نه در هیچ بازاری غیر از ارز دیجیتال. بیتکوین در سال ۲۰۱۰ کمتر از یک دلار بود(یک دلار آن زمان دوهزار تومان). در حقیقت شما در سال ۲۰۱۰ میتوانستید با پرداخت دو هزار تو ان چند عدد بیتکوین خریداری کنید….
و امروز قیمت بیتکوین بیش از پنجاه هزار دلار است….
به عبارتی ان دو هزار تومان سرمایه شما الان بیش از میلیارد ها تومان شده بود

اینجاست که شاعر میگوید: 
از گریه شام و سحرم هیچ مپرسید    خون جگرم بر رخ و پرسیدن احوال؟

حال سوال سرتیتر در مورد آینده کریپتو را خودتان پاسخ دهید و بگویید چنین بازاری و چنین تشکیلات تکنولوژیک در آینده ایران و جهان چه جایگاهی دارند؟

کلام آخر : شاعر میگوید نپرسید اما من میگویم شما بپرسید:

بپرسید شرکت ها هرمی و تشکیلات پانزی چیست و ایا ارتباطی با کریپتو دارند ؟

بپرسید ایا میتوانیم بدون مطالعه همینکه این مقاله را خواندیم برویم از هرجایی بیت کوین خریداری کنیم؟

بپرسید ایا در کریپتو (کلاه برداری هم هست) بپرسید حملات پنجاه و یک درصدی در کریپتو چه هستند؟

حملات غباری در کریپتو چه هستند.  بپرسید قوانین جهان و نیز جمهوری اسلامی در مورد کریپتو چیست؟

و صد ها سوال دیگر را بپرسید. جواب ما یک سوال است: آیا بازاری هست که در آن هیچ کلاهبرداری و تقلب نباشد؟؟! پس راه حل این است که بیاموزیم و مطالعه کنیم. ما در مجموعه پرفکت کریپتو رسالتمان این است که مشتریان و مردم را با جدید ترین و مهم ترین مطالب آموزشی دنیای کریپتو اشنا کنیم و کمک کنیم فرصت های بعدی مردم و مشتریان از دست نروند. ممنون که این متن را مطالعه فرمودید و منتظر مطالب بیشتر و تکمیلی باشید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ثبت نظر

شما می‌توانید با استفاده از فرم زیر نظر خود را برای ما بفرستید.


نظرات کاربران